20 Ağustos 2017 Pazar

Kalp Agrısı * Halide Edip Adıvar







İhtiyacın olan şey, Kitap, Müzik ve Yatak...

Bu postu böyle paylaştım. Bir süre önce instagram da istediğim gibi kitap paylaşımlarımı yapabileceğim bir sayfa açtım. 'Odinsta3' aratabilir, takip edebilirsiniz. Arkadaşlarım soruyor. Odinsta3 ne demek, neden? Bilenler bilir, yeğenlerimden Ece henüz 2,5 yaşındayken bana teyze yerine garip bir ifade ile Odi demeye başladı ve bu böyle devam etti. Neden böyle söylediğini bir süre araştırdık, bulamadık çocuk sonuçta dedik geçiştirdik. Bu durum hoşuma da gitti. Arkasından gelen kardeşi Ela da Odi demeye devam ediyor. İnternet'te biraz araştırdım. Odi yunan mitolojisinde koruyucu melek demekmiş. Pes dediğinizi duyar gibiyim. Yazmayı seviyorum fakat cidden kurgulamıyorum. İnstagram hesap adı bu şekilde oluştu. Odi'nin instagramı yani Odinsta kısaltmasıyla ve Odi diyenler üç kardeş olduğu için sonuna 3 eklendi. Lütfen takip edin. 'Odinsta3' beklemedeyim.

Halide Edip Adıvar'ı henüz okumamış olmam büyük kayıp. Bir kitap ile başlamam gerekiyordu ve bunu seçtim. Sanırım tam olarak dört günde okudum. Eski kelimeler içermesine rağmen hemen bitti. Bir de devam kitabı, Zeyno'nun Oğlu var. Onu okumak daha sonra belki. Henüz almadığımı belirtmek isterim. Kitap aslında diziye uyarlanmış. Bugün fark ettim. Atv'de Kalp Ağrısı olarak 14 bölüm yayınlanmış ve final yapmış. Baş rollerde Sarp Levendoğlu ve Beste Bereket oynuyor.


1900'lerin İstanbul'unda yaşanan sancılı bir aşk. Birbirinden farklı iki arkadaş Zeyno ve Azize. Bir erkek çocuğu gibi heyecanlı ve sade olan Zeyno. Aksine kendine muazzam özen gösteren prensesler gibi Azize. Her şey Zeyno'nun Azize'nin yeğeni ile karşılaşmasıyla başlar. Azize dayısının oğlu Zabıt Hasan'a hayrandır. Fakat Hasan ve Zeyno arasında inanılmaz bir çekim olur. Bir kalp gerçekten bir kişiye ait olabilir mi? Yoksa aynı anda bir kaç kişi bir kalp de konaklayabilir mi?

Hikayeyi Zeyno'nun ağzından babasına anlatırken dinliyoruz. Ve sonrasında Azize yurt dışına gittiğinde gönderdiği mektupları okuyoruz. Beni sardı, ne diyelim.

Okumanız Dileğiyle...
Şenay


-Niçin 'kiralayacak' tabirini kullanıyorsun?

- Çünkü insanların kalbinde ev sahibi olmak mümkün değildir. Kısa, uzun, muayyen bir müddet için, insan bir kalbe girer, sonra yerini yeni kiracılara, daha çok bedel veren kiracılara bırakır, gider.

-Kalbin bedeli nedir, Dora?

-Heyecan,Hasan. 

2 yorum:

  1. Zeyno'nun Oğlu'ndan sonra bir de Tatarcık var üçleme gibi aslında. Yani ana karakterler ortak, tam bir üçleme olmasa da. Halide Edip'i çok severim bu serinin de hepsi güzeldi ama sanki Tatarcık'ı daha çok sevmiştim:) İyi okumalar olsun:)

    YanıtlaSil