16 Ocak 2013 Çarşamba

Uzun Hikaye

İnsanoğlu yazarken çizerken söylerken hep bir etkileşim söz konusudur ya,etkilenirsin yazarsın etkilenirsin çekersin etkilenirsin söylersin.Orjinal diye bir kavram var mıdır gerçekten ? Son zamanlarda eski romanlarımızdan hikayelerimizden filmlerimizden dizi,film versiyonları yeniden hazırlanıp önümüze sunulmakta.Yaratıcılık tükendiğinden midir ? Filmlerin dizi versiyonlarını çekmek,bir de benim gözümden bakalım demek olsa gerek.Bunlardan bazıları tutulan bir projeyi ticari amaçlı yok etmeye kadar götürür.Bir yemek önümüze az geldiğinde mesela tadı lezzetli olur.Annem ‘Az ya,ondan böyle güzel olsa yemezsiniz.’ Der.Herşeyin kısası damakda kalanı makbuldur.Mesela Stephanie Mayer Alacakaranlık serisini devam ettiricekmiş.Üçüncü romana kadar severek okuduk.Dördüncü seride ihanet etmeyelim dedik.Yetmez mi ? Devamı yazılıcakmış,ne yazılıcak daha merak ediyorum.Adını Feriha Koydum’da ticari amaçlar uğruna uzattıkça uzatıldı.Çok sevdiğimiz bir hikayeyi bambaşka bir boyuta taşıdılar.Neden buralara geldim,bilmiyorum.Yazılan romanları,hikayeleri film olarak çekilmesine bir sözüm yok.Filmi izledikten sonra beğendiysem,kitabınıda okumak adetimdir.

Uzun Hikaye Mustafa Kutlu’nun hikayesi.. Osman Sınav’ın beyaz perdeye uyarladığı başrollerinde Kenan İmirzalıoğlu ve Tuğçe Kazaz’ın paylaştığı bu güzel filmi ilkinde tesadüf ikincisinde severek sinemada izledim.İsminin Uzun Hikaye olduğuna bakmayın,kitapa gelince kısacık bir yazı.Hikayeler kısa olur çünkü,romanlar uzun olur.(Burada gülmeniz gerek,lütfen) Ben özellikle aradaki farkları bulmak için kitapları okumayı tercih ederim.Film elbette hikayeden uyarlama,çok farklı olmasada kitap gerçekçi film film gibi.
Bulgaryalı Pehlivan Sülüman'ın torunu Sosyalist Ali (lakabı sosyalist),dedesini de kaybedince varını yoğunu satarak şehir şehir dolaşmaya başlar.Eyüp'de okurken sevdalandığı Mustafa'nın annesi Münire'yide kaçırarak Uzun Hikaye'ye kahraman eder.

Hikaye Mustafa’nın ağzından anlatılır.Babasının annesi ile tanışmasından başlayarak aşklarından,nasıl büyüdüğünden bahseder.Babasının eşitlik anlayışı nedeniyle hiçbir yerde tutunamadıklarından ve geçtiği kasabalardan sevdiği ve gördüğü insanlardan bahseder.
Okumanız dileğiyle..
Filmide izleyin elbet ;)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder